אחזקת רכב עולה לא מעט כסף, סכום אשר כדאי להוציא באם הרכב נותן מענה לצרכים וניתן לנהוג בו וליהנות ממנו. כאשר מדובר על רכב ששנת היצור שלו חלה מזמן, לפעמים נוצר מצב בו הוא נזקק ל טיפולים שוב ושוב. כאשר הרכב מגיע שוב ושוב למוסך, עלות אחזקתו הופכת אותו להוצאה לא משתלמת, ולכן מומלץ לשקול אלטרנטיבות. סיטואציה נוספת בה פחות משתלם להוציא כסף על מכונית או כל כלי רכב אחר באם הרכב עבר תאונה, ויעלה הרבה כסף לתקן אותו. יתרה מכך יש סיטואציות בהם אדם מנסה למכור את הרכב תקופה ממושכת ללא הצלחה. מקרים בהם כל מאמצים רבים למכירת הרכב על ידי פרסום הרכב למכירה בעיתון או בלוח אינטרנטי לא נושאים פרי. במקרים כאלו ואחרים מומלץ לשקול למכור את הרכב ל קונה רכבים ישנים.
מי קונה רכבים לצורך פירוק
ישנם לא מעט גורמים עסקיים אשר קונים קונה רכבים ישנים. ספקים מעוניינים ברכישת מגוון סוגי רכב: רכבים פרטיים לצד מסחריים, אוטובוסים, משאיות, כלי שיט, מוניות, טרקטורונים, אופנועים ועוד. עבור אנשים שחפצים להרוויח כסף מהמכירה של הרכב שלהם, ולא להמשיך ולשלם את בהוצאות על תיקון הרכב, יכול שירות מסוג מכירת רכבים לצורך פירוק להיות בעל ערך רב.
כיצד להרוויח כסף ממכירת הרכב
יש מגוון מצבים רכב, אם בהיותו ישן מאוד, או שהוא עבר תאונה קשה, מוגדר בהתאם ל החוק כרכב שיש להימנע ולא להשתמש בו. רכבים הללו, באם נשארים עומדים ללא שימוש, גורמים לא פעם למפגע תברואתי. בנוסף, בעלי רכבים אלו נדרשים להמשיך לשלם לא מעט כסף, כגון תשלום תשלום בגין דמי רישוי. מכירת קונה רכבים ישנים יכולה להניב עבור בעלי רכבים אלו סכום לא קטן, תלוי סוג הרכב ומצבו. במרבית המקרים התשלום בגין רכבים המיועדים לצורך פירוק יבוצע במזומן. לצד זה לרוב יכלול שירות מכירת קונה רכבים ישנים גם את עלות הגרירה של הרכב מהמקום בו הוא נמצא בעת הנוכחית ועד לחניון הרכבים.
מה יעשו עם הרכב?
ספקים הרוכשים רכבים פגומים או ישנים רוכשים אותם בחלק מהמקרים לצורך מכירתם לגורם מסחרי כרכב פעיל. במקרים אחרים יפורק הרכב, וחלקיו ימכרו פרטנית לגורמים הזקוקים להם, כחלפים.
מי מגדיר אם רכב מתאים לפירוק
רוב הרכבים המיועדים למכירה לפירוק ישנים או שעברו תאונה קשה. על מנת שתדעו באופן וודאי אם הרכב שבבעלותכם מתאים למכירה לפירוק, מומלץ לפנות לאחד הספקים המציעים סוג זה של שירות.
כמה ניתן לקבל עבור רכב שנמכר לפירוק
ספקים מסויימים שעוסקים בקניית רכבים אשר מיועדים לפירוק מציעים שווי משתנה עבור רכישתם. לרוב המחיר יוצע בהתאם לסוג כלי הכרב ולמצבו. הסכום הממוצע שניתן לקבל בגין רכב לפירוק יהיה 1,000-4000 ₪. במידה ומוכרים רכב יקר משנת יצור אשר עולה על 2004, המחיר שלו עשוי להיות גבוה בצורה משמעותית ולהגיע עד 20,000 שקלים וחלקיו מועברים למחזור. בעליו של הרכב אשר מכוניתו מתאימה לתוכנית גריטה יקבל תמורת הרכב שלו שווי של שלושת אלפים שקלים. תוכנית גריתת רכב נוצרה במטרה לצמצם כמות זיהום אוויר אשר נוצרת מפליטה של מכוניות ישנות. כמו כן הורדת הרכבים הללו מהכביש מסייע לשמירה על בטיחות הציבור, מכיוון שרכבים אלו לרוב אינם תקינים, ושימוש בהם עשוי לגרור בעקבותיו תאונה. יתרה מכך התוכנית תורמת ל צמצום כמות הרכבים אשר ניצבים ללא תנועה בצדי הדרכים.
אלו רכבים מתאימים לגריטה
קיימים כמה שיקולים אשר קובעים באם רכב מתאים לגריטה: קודם כל יש לבחון את שנת הייצור של הרכב. רכב מתאים להיכלל בתוכנית יהיה רכב אשר יוצר לפני שנת 1992. כמו כן נקבע הדבר בהתאם תוקף רישוי שנתי. פרמטר שלישי הינו העברת הרכב למגרש גריטה על ידי הבעלים החוקיים שלו. פרמטר רביעי כולל בתוכנית הגריטה רכבים שאינם מעוקלים או משועבדים. כמו כן על הרכב לעבור לאזור הגריטה בנסיעה עצמית ולא בעזרת גרר.
מענה מיידי – חייג עכשיו: 072-326-4377
[pojo-form id="4078"]