אחזקת רכב עולה לא מעט כסף, סכום אשר כדאי להוציא באם הרכב מספק את הצרכים וניתן לנהוג בו וליהנות ממנו. כאשר מדובר על רכב ישן, לפעמים נוצר מצב בו הוא צריך טיפולים לעיתים תכופות. כאשר הרכב מגיע פעם אחר פעם למוסך, עלות התיקון שלו הופכת אותו להוצאה כבדה, ולכן מומלץ לשקול ולבחון חלופות. סיטואציה נוספת בה פחות משתלם להוציא כסף על כלי רכב באם הרכב עבר תאונה, ועלות תיקונו גבוהה במיוחד. כמו כן יש מקרים בהם אדם מנסה למכור את הרכב במשך זמן רב ללא הצלחה. מקרים בהם כל מאמצים רבים למכירת הרכב על ידי פרסום הרכב למכירה בעיתון או בלוח אינטרנטי לא נושאים פרי. במקרים כדוגמת המקרים הללו ואחרים מומלץ לשקול מכירת פירוק רכבים טירה.

מנוף משנע רכב לפירוק

מי קונה פירוק רכבים טירה

ישנם לא מעט גורמים עסקיים אשר מספקים שירות רכישת פירוק רכבים טירה. גורמים אלו מעוניינים ברכישת סוגים שונים של רכבים: פרטי, מסחרי, אופנועים, מלגזות, מוניות, אוטובוסים, משאיות, כלי שיט, רכבי קארטינג וכדומה. עבור אנשים המעוניינים להרוויח כסף מהמכירה של הרכב שלהם, ולא להמשיך ולהוציא על בהוצאות על תיקון הרכב, יכול שירות מסוג מכירת רכבים לצורך פירוק להיות בעל ערך רב.

הרכב שלך יכול להשיא לך תועלת כלכלית

בסיטואציות בהן רכב, אם יוצר לפני זמן רב, או שהוא עבר תאונה שגרמה לו נזק רב, מוגדר בהתאם ל החוק כרכב שאין להשתמש בו. רכבים מסוג זה, באם לא משתמשים בהם, גורמים לא פעם נזק לסביבה. יתרה מכך בעלי רכבים אלו נדרשים להמשיך ולשאת בעלויות, כגון תשלום עלות טסט שנתי. מכירת פירוק רכבים טירה יכולה להניב עבור אותם בעלי רכבים אלו סכום נאה, בהתאם ל סוג הרכב ומצבו. במרבית המקרים התשלום בגין רכבים המיועדים לצורך פירוק יבוצע במזומן. כמו כן לרוב יכלול שירות מכירת פירוק רכבים טירה גם את עלות הובלת הרכב מהמקום בו הוא נמצא ועד לחניון הרכבים.

מגרש פירוק רכבים

מה יעשו עם הרכב?

ספקים אשר קונים רכבים ישנים או פגומים רוכשים אותם במקרים מסוימים לצורך מכירתם לגורם שונה כרכב פעיל. במקרים אחרים יפורק הרכב, והחלקים שלו ימכרו בנפרד לגורמים הזקוקים להם, כחלפים.

כיצד יודעים אם רכב מתאים לפירוק

רוב הרכבים המיועדים למכירה לפירוק ישנים או שעברו תאונה קשה. בכדי שתוכלו לדעת באופן מוחלט אם הרכב שלכם מתאים למכירה לפירוק, מומלץ לפנות לאחד הספקים המציעים שירות זה.

כמה ניתן לקבל עבור רכב שנמכר לפירוק

ספקים מגוונים שעוסקים ברכישה של רכבים אשר מיועדים לפירוק מציעים סכומים שונים עבור רכישתם. לרוב המחיר יוגדר בהתאם לסוג הרכב שלכם ולמצבו. הסכום הממוצע שניתן לקבל על רכב לפירוק יהיה בטווח המחירים 1000 ועד 4000 שקלים. במידה ומוכרים רכב יקר משנת יצור אשר עולה על 2004, המחיר עשוי להיות גבוה משמעותית ביותר ולהגיע עד עשרים אלף שקלים ויותר.

שלבים במכירת רכב לפירוק

כאשר מוכרים רכב לטובת פירוק, יש לעשות קודם כל כמה דברים. צריך להודיע למשרד התחבורה כי הרכב אינו ימשיך לשמש אתכם. הודעה זו נמסרת על ידי טופס ייעודי לנושא, המעדכן את משרד התחבורה שהרכב שלכם יורד מהכביש. שמו של טופס זה הינו טופס ביטול רכב. בשלב הבא כדאי לבדוק באם ניתן לקבל זיכוי בגין דמי רישוי של הרכב – טסט. קיימים לא מעט מצבים בהם אדם מחליט להוריד את רכבו מהכביש בתחילת שנה כאשר הוא כבר שילם את אגרת רישום הרכב השנתית. במקרים אלו לא פעם זכאי האדם יקבל החזר בגין אגרת רישום זו, על פי החלק היחסי ומועד הורדת הרכב מהכביש. לאחר ביצוע שלבים אלו ניתן לפנות אל כמה ספקים אשר קונים רכבים לצורך פירוק, על מנת לקבל הצעות מחיר.

מכירת רכב לברזל

מצוי הבדל בין רכישה של רכב לפירוק ובין רכישה של  רכב לברזל. כאשר ספק קונה רכב לברזל הוא מבצע פירוק של הרכב לחומר הגלם (ברזל) ואת חלקיו מוכר לגורמים הזקוקים להם. מכירת כלי רכב לצורך פירוק לרוב תשמש את הספק שקנה אותו לצורך שימוש עצמי בחלקים הפנימיים והחיצוניים של הרכב.

רכבי פירוק בכל אזור בארץ

כאמור יש לא מעט ספקים אשר פעילותם כוללת קנייה של פירוק רכבים טירה. יש ספקים הפועלים באזור מסוים בלבד לעומת ספקים, אשר מספקים את השירות במגוון רחב של אזורים.

תוכנית הגריטה

גריטת רכבים משמעה הפיכת הרכב לגרוטאה במגרשים ייעודיים. בארץ מצויים מספר אזורים בהם ניתן להפנות רכב לצורך גריטה – דרום, מרכז, ירושלים וחיפה. תוכנית הגריטה הינה תוכנית אשר יוסדה על ידי המשרד לאיכות הסביבה, והיא מייצרת פתרון עבור רכבים ששנת היצור שלהם חלה לפני שני עשורים, באם קיים עבורם הליך רישום שנתי בתוקף (טסט). בתהליך הגריטה [מפרקים את הרכב וחלקיו מועברים למחזור. הבעלים החוקי של הרכב אשר הרכב שלו מתאימה להיכלל בתוכנית גריטה יקבל תמורתו שווי של 3000 ₪. תוכנית זו נוצרה במטרה לצמצם כמות זיהום אוויר אשר נוצרת מפליטת רכבים ישנים. כמו כן הורדת כלי רכב אלו מהכביש מסייע לשמירה על בטחונו של הציבור, מכיוון שרכבים אלו לרוב אינם תקינים, ושימוש בהם עשוי לגרור תאונה. יתרה מכך התוכנית מסייעת בהפחתת כמות הרכבים אשר ניצבים ללא תנועה בצדי הדרכים.

סוגי הרכבים המתאימים לתוכנית גריטה

קיימים כמה שיקולים אשר קובעים באם רכב מתאים לגריטה: ראשית תלוי הדבר ב השנה בה הרכב יוצר. רכב מתאים לגריטה יהיה רכב אשר יוצר טרום שנת 1992. סוג שני של פרמטר הינו תוקף רישוי שנתי. פרמטר שלישי הינו העברת כלי הרכב לתוכנית גריטה על ידי בעליו על פי החוק. פרמטר רביעי כולל בתוכנית זו רכבים שאינם מעוקלים או משועבדים. כמו כן על הרכב להגיע לאזור הגריטה בנסיעה עצמית ולא בעזרת גרר.

מענה מיידי – חייג עכשיו: 072-326-4377

[pojo-form id="4078"]

דילוג לתוכן