אחזקת רכב עולה לא מעט כסף, סכום אשר יוצא משתלם להוציא באם הרכב נותן מענה לצרכים וניתן לנהוג בו וליהנות ממנו. כאשר מדובר על רכב ישן, לפעמים נוצר מצב בו הוא צריך טיפולים בתדירות גבוהה. כאשר הרכב מגיע לעיתים תכופות למוסך, עלות התיקון שלו הופכת אותו לפחות משתלם, ולכן מומלץ לשקול ולבחון חלופות. סיטואציה נוספת בה פחות משתלם להוציא כסף על כלי תחבורה באם הרכב עבר תאונה, ועלות תיקונו גבוהה במיוחד. יתרה מכך יש מצבים בהם אדם מנסה למכור את הרכב במשך זמן רב ללא הצלחה. מקרים בהם כל מאמצי מכירת הרכב על ידי פרסום הרכב למכירה בעיתון או בלוח אינטרנטי לא צולחים. במקרים כדוגמת המקרים הללו ואחרים מומלץ לשקול מכירת פירוק רכבים כרמיאל.

מנוף משנע רכב לפירוק

רכבים לצורך פירוק – מי קונה

ישנם הרבה גורמים עסקיים אשר רוכשים פירוק רכבים כרמיאל. ספקים מעוניינים ברכישת מגוון סוגי רכב: מסחרי, פרטי, משאיות, מלגזות, קטנועים, אוטובוסים, מוניות וכדומה. עבור אנשים אשר רוצים להרוויח סכום נאה על מכירת הרכב שלהם, ולא להמשיך ולשלם את בהוצאות על תיקון הרכב, יכול שירות זה להיות בעל ערך רב.

הרכב שלך יכול להשיא לך תועלת כלכלית

יש מצבים בהם רכב, אם יוצר לפני זמן רב, או שהוא עבר תאונה שגרמה לו נזק רב, מוגדר על פי החוק כרכב שיש להימנע ולא להשתמש בו. רכבים הללו, באם נשארים עומדים ללא שימוש, גורמים לא פעם למפגע תברואתי. כמו כן בעלי רכבים אלו נדרשים להמשיך להוציא כספים, כגון תשלום עלות טסט שנתי. מכירת פירוק רכבים כרמיאל יכולה להניב עבור אותם בעלי רכבים אלו סכום נאה, על פי סוג הרכב ומצבו. במרבית המקרים התשלום בגין רכבים המיועדים לצורך פירוק יהיה במזומן. כמו כן לרוב יכלול שירות מכירת פירוק רכבים כרמיאל גם את עלות הובלת הרכב מהמקום בו הוא מצוי כרגע ועד לחניון הרכבים.

מגרש פירוק רכבים

מה יעשו עם הרכב?

ספקים הרוכשים רכבים ישנים או רכבים פגומים רוכשים אותם במקרים מסוימים לצורך מכירתם לגורם אחר כרכב פעיל. במקרים אחרים יפורק הרכב, והחלקים שלו ימכרו פרטנית לגורמים הזקוקים להם, כחלפים.

מי מגדיר אם רכב מתאים לפירוק

רוב הרכבים המיועדים למכירה לפירוק ישנים או שעברו תאונה קשה. בכדי לדעת באופן וודאי אם הרכב שבבעלותכם מתאים למכירה לפירוק, יש לפנות לאחד הספקים המציעים שירות זה.

כמה ניתן לקבל עבור רכב שנמכר לפירוק

ספקים מגוונים שעוסקים בקניית רכבים אשר מיועדים לפירוק מציעים שווי משתנה עבור רכישתם. לרוב המחיר יוצע בהתאם לסוג הרכב שלכם ולמצב שלו. הסכום הממוצע שניתן לקבל בגין רכב לפירוק יהיה 1,000-4000 ₪. במידה ומוכרים רכב יקר משנת יצור אשר עולה על 2004, המחיר עשוי להיות גבוה משמעותית ביותר ולהגיע עד עשרים אלף שקלים ויותר.

מה כוללת פרוצדורת מכירת פירוק רכבים כרמיאל

כאשר מוכרים רכב לטובת פירוק שלו, יש לעבור כמה שלבים. יש להודיע למשרד התחבורה כי כלי רכב זה אינו ימשיך לנסוע על הכביש. את ההודעה מעבירים באמצעות טופס מיוחד, המעדכן את משרד התחבורה כי רכב זה יורד מהכביש. טופס זה נקרא ביטול רכב. בשלב הבא מומלץ לבחון באם קיימת אפשרות לקבל החזר בגין דמי רישוי של הרכב – אגרת רכב שנתית. קיימים מצבים רבים בהם אדם מחליט להוריד את כלי הרכב שלו מהכביש בתחילת שנה בה שילם את אגרת רישום הרכב השנתית. במקרים אלו לא פעם רשאי האדם יקבל החזר בגין הטסט, על פי החלק היחסי ומועד הורדת הרכב מהכביש. לאחר ביצוע שלבים אלו אפשר לפנות אל כמה ספקים הרוכשים רכבים לצורך פירוק, בכדי לקבל הצעות מחיר.

מכירת רכב לברזל

קיים הבדל בין רכישה של רכב לפירוק ובין קניית  רכב לברזל. כאשר אדם קונה רכב לברזל הוא מבצע פירוק של הרכב לחומר הגלם (ברזל) ואת חלקיו השונים מוכר לגורמים המעוניינים להם. מכירת כלי רכב לצורך פירוק לרוב תשמש את הספק שקנה אותו לצורך שימוש עצמי בחלקים הפנימיים והחיצוניים של הרכב.

רכבי פירוק בכל אזור בארץ

כאמור יש לא מעט ספקים אשר הפעילות שלהם כוללת קנייה של פירוק רכבים כרמיאל. כמה מה ספקים הפועלים באזור מרכזי בארץ לעומת ספקים אחרים, אשר מספקים את השירות במגוון רחב של אזורים.

תוכנית הגריטה

גריטת רכבים משמעה הפיכת הרכב לגרוטאה במגרשים ייעודיים. בארץ קיימים אזורים שונים בהם ניתן להפנות רכב לצורך גריטה – חיפה, ירושלים, מרכז ודרום. תוכנית הגריטה הינה תוכנית שיוסדה על ידי המשרד לאיכות הסביבה, והיא מספקת מענה עבור רכבים ששנת היצור שלהם חלה לפני שני עשורים, באם קיים עבורם הליך רישום שנתי בתוקף (טסט). בתהליך הגריטה [מפרקים את הרכב וחלקיו מועברים למחזור. בעליו של הרכב אשר מכוניתו מתאימה להיכלל בתוכנית גריטה יקבל תמורתו שווי של 3000 ₪. תוכנית זו נוצרה במטרה לצמצם כמות זיהום אוויר אשר נפלטת רכבים ישנים. כמו כן הורדת רכבים אלו מהכביש מסייע לשמירה על בטחון נהגים אחרים בכביש והולכי רגל, מכיוון שרכבים אלו לרוב אינם תקינים, ושימוש בהם עשוי לגרור בעקבותיו תאונה. יתרה מכך התוכנית מסייעת צמצום כמות הרכבים אשר עומדים ללא נוע בצדי הדרכים.

איזה רכב יכול להפוך לגרוטאה בתשלום

קיימים מספר פרמטרים שונים אשר קובעים באם רכב מתאים להפוך לגרוטאה: קודם כל יש לבחון את השנה בה הרכב יוצר. רכב מתאים להיכלל בתוכנית יהיה רכב אשר יוצר לפני שנת 1992. סוג שני של פרמטר הינו תוקף רישוי שנתי. פרמטר שלישי הינו העברת כלי הרכב לתוכנית גריטה על ידי בעליו על פי החוק. פרמטר רביעי כולל בתוכנית הגריטה רכבים שאינם משועבדים או לחליפין מעוקלים. כמו כן על הרכב להגיע לאזור הגריטה בנסיעה עצמית ולא בעזרת גרר.

מענה מיידי – חייג עכשיו: 072-326-4377

[pojo-form id="4078"]

דילוג לתוכן