דרוש לא מעט כסף על מנת להחזיק רכב, סכום אשר משתלם להוציא באם הרכב נותן מענה לצרכים וניתן להשתמש בו וליהנות ממנו. כאשר מדובר על רכב ישן, לפעמים נוצר מצב בו הוא צריך טיפולים בתדירות גבוהה. כאשר הרכב מגיע פעם אחר פעם למוסך, עלות התיקון שלו הופכת אותו להוצאה כבדה, ולכן מומלץ לבחון חלופות. מקרה נוסף בו פחות משתלם להוציא כסף על כלי תחבורה באם הרכב עבר תאונה, ועלות תיקונו גבוהה במיוחד. כמו כן יש מקרים בהם אדם מנסה למכור את הרכב תקופה ממושכת ללא הצלחה. מקרים בהם כל כל המאמצים למכור הרכב על ידי פרסום מודעות בעיתונים או באתרי מכירת רכב באינטרנט לא עוזרים. במקרים כדוגמת המקרים הללו ואחרים מומלץ לשקול למכור את הרכב ל מכוניות לפירוק קונה רכבים לפירוק ונסיעה.

מנוף משנע רכב לפירוק

מי קונה מכוניות לפירוק קונה רכבים לפירוק ונסיעה

ישנם ספקים עסקיים אשר מספקים שירות רכישת מכוניות לפירוק קונה רכבים לפירוק ונסיעה. ספקים אלו מעוניינים ברכישת מגוון סוגי רכב: מסחרי, פרטי, משאיות, מלגזות, קטנועים, אוטובוסים, מוניות וכדומה. עבור אנשים שחפצים להרוויח כסף מהמכירה של הרכב שלהם, ולא להמשיך ולשלם את בהוצאות על תיקון הרכב, יכול שירות זה להיות בעל יתרון גדול.

כיצד להרוויח כסף ממכירת הרכב

יש מצבים בהם רכב, אם בהיותו ישן מאוד, או שהוא עבר תאונה קשה, מוגדר על פי החוק כרכב שאין להשתמש בו. רכבים אלו, באם לא משתמשים בהם, גורמים לא פעם נזק לסביבה. בנוסף, בעלי רכבים אלו נדרשים להמשיך ולשאת בעלויות, כגון תשלום עלות טסט שנתי. מכירת מכוניות לפירוק קונה רכבים לפירוק ונסיעה יכולה להניב עבור בעלי רכבים אלו סכום לא קטן, תלוי סוג הרכב ומצבו. קיימים לא מעט מצבים בהם התשלום בגין רכבים המיועדים לצורך פירוק יהיה במזומן. כמו כן לרוב יכלול שירות מכירת מכוניות לפירוק קונה רכבים לפירוק ונסיעה גם את עלות הובלת הרכב מהמקום בו הוא מצוי כרגע ועד לחניון הרכבים.

מגרש פירוק רכבים

מה יעשו עם הרכב?

ספקים אשר קונים רכבים ישנים או פגומים רוכשים אותם בחלק מהמקרים לצורך מכירתם לגורם פרטי כרכב פעיל. בפעמים אחרות יפורק הרכב, וחלקיו ימכרו בנפרד לגורמים הזקוקים להם, כחלפים.

מי מגדיר אם רכב מתאים לפירוק

רוב הרכבים המיועדים למכירה לפירוק ישנים או שעברו תאונה קשה. בכדי לדעת באופן מוחלט אם הרכב המצוי בבעלותכם מתאים למכירה לפירוק, יש לפנות לאחד הספקים המציעים סוג שירות זה.

מה שווי רכב לפירוק

ספקים מגוונים שעוסקים ברכישה של רכבים אשר מיועדים לפירוק מציעים תמורה שלונה עבור רכישתם. לרוב המחיר יוצע בהתאם לסוג הרכב שלכם ולמצב שלו. הסכום הממוצע שניתן לקבל על רכב לפירוק יהיה בטווח המחירים 1000 ועד 4000 שקלים. במידה ומוכרים רכב יקר משנת יצור אשר עולה על 2004, שוויו לפירוק עשוי להיות גבוה משמעותית ולהגיע עד עשרים אלף שקלים ויותר.

מה כוללת פרוצדורת מכירת מכוניות לפירוק קונה רכבים לפירוק ונסיעה

כאשר מוכרים רכב לטובת פירוקו, יש לבצע מספר הליכים פרוצדורליים. צריך להודיע למשרד התחבורה כי הרכב אינו ימשיך לשמש אתכם. את ההודעה מעבירים באמצעות טופס מיוחד, המעדכן את משרד התחבורה שהרכב שלכם יורד מהכביש. טופס זה נקרא ביטול רכב. בשלב הבא מומלץ לבחון באם ניתן לקבל החזר בגין דמי רישוי של הרכב – טסט. קיימים הרבה מצבים בהם אדם מחליט להוריד את כלי הרכב שלו מהכביש בתחילת שנה כאשר הוא כבר שילם את אגרת רישום הרכב השנתית. במקרים אלו לא פעם רשאי האדם יקבל החזר בגין אגרת רישום זו, בהתאם לחלק היחסי ומועד הורדת הרכב מהכביש. לאחר ביצוע שלבים אלו מומלץ לפנות אל כמה ספקים אשר קונים רכבים לצורך פירוק, על מנת לקבל הצעות מחיר.

מכירה של רכב לברזל

יש הבדל בין קניית רכב לפירוק ובין קניית  רכב לברזל. כאשר גורם כלשהו קונה רכב לברזל הוא מפרק אותו לחומר הגלם (ברזל) ואת חלקיו מוכר לגורמים אשר רוצים לעשות בהם שימוש. מכירה של רכב ל פירוק לרוב תשמש את הספק שרכש אותו לצורך שימוש עצמי בחלקים הפנימיים והחיצוניים של הרכב.

רכבי פירוק בכל אזור בארץ

כאמור יש הרבה ספקים אשר פעילותם כוללת קנייה של מכוניות לפירוק קונה רכבים לפירוק ונסיעה. יש ספקים הפועלים באזור מסוים בלבד לעומת אחרים, אשר מספקים את השירות במגוון אזורים רחב.

תוכנית גריטה

גריטה של רכבים משמעה הפיכת הרכב לגרוטאה במקום המוגדר לשם כך. בארץ יש כמה אזורים בהם ניתן להפנות רכב לצורך גריטה – דרום, מרכז, ירושלים וחיפה. תוכנית הגריטה הינה תוכנית שיוסדה על ידי המשרד לאיכות הסביבה, והיא מספקת מענה עבור רכבים ישנים שיוצרו לפני 20 שנה, באם רכים אלו רשומים בעלי טסט שנתי בתוקף. בתהליך הגריטה [מפרקים את הרכב וחלקיו מועברים למחזור. בעליו של הרכב אשר מכוניתו מתאימה להיכלל במסגרת גריטה יקבל תמורת הרכב שלו שווי של 3000 שקלים. תוכנית גריטה נוצרה במטרה לצמצם כמות זיהום אוויר אשר נוצרת מפליטה של מכוניות ישנות. כמו כן הורדת רכבים אלו מהכביש מסייע לשמירה על בטיחות הציבור, מכיוון שרכבים אלו לרוב אינם תקינים, ושימוש בהם עשוי לגרום ל תאונה. כמו כן התוכנית תורמת ל צמצום כמות הרכבים אשר זרוקים בצדי הדרכים.

איזה רכב יכול להפוך לגרוטאה בתשלום

קיימים שיקולים שונים אשר קובעים באם רכב מתאים להיכלל בתוכנית הגריטה: ראשית תלוי הדבר ב שנתון היצור של הרכב המיועד לגריטה. רכב מתאים להיכלל בתוכנית גריטה יהיה רכב אשר יוצר קודם ל שנת 1992. סוג שני של פרמטר הינו תוקף רישוי שנתי. פרמטר שלישי הינו העברת כלי הרכב לתוכנית גריטה על ידי בעליו החוקיים. פרמטר רביעי כולל בתוכנית הגריטה רכבים שאינם משועבדים או לחליפין מעוקלים. כמו כן על הרכב להגיע לאזור הגריטה בכוחות עצמו (נסיעה) ולא בעזרת שימוש בגר.

מענה מיידי – חייג עכשיו: 072-326-4377

[pojo-form id="4078"]

דילוג לתוכן