להחזיק רכב זה דבר יקר, סכום אשר כדאי להוציא באם הרכב נותן מענה לצרכים וניתן להשתמש בו וליהנות ממנו. כאשר מדובר על רכב ששנת היצור שלו חלה מזמן, לפעמים נוצר מצב בו הוא נזקק ל טיפולים שוב ושוב. כאשר הרכב מגיע לעיתים תכופות למוסך, עלות התיקון שלו הופכת אותו לפחות משתלם, ולכן מומלץ לבחון חלופות. סיטואציה נוספת בה פחות משתלם להוציא כסף על רכב באם הרכב עבר תאונה, ועל מנת לתקן אותו צריכים להוציא הרבה כסף. כמו כן יש סיטואציות בהם אדם מנסה למכור את הרכב תקופה ממושכת ללא הצלחה. מקרים בהם כל כל המאמצים למכור הרכב על ידי פרסום מודעות בעיתונים או באתרי מכירת רכב באינטרנט לא צולחים. במקרים כדוגמת המקרים הללו ואחרים מומלץ לשקול מכירת מכירת רכב לפירוק.

מנוף משנע רכב לפירוק

רכבים לצורך פירוק – מי קונה

ישנם הרבה גורמים עסקיים אשר רוכשים מכירת רכב לפירוק. ספקים אלו מעוניינים ברכישת רכבים מסוגים שונים: רכבים פרטיים לצד מסחריים, אוטובוסים, משאיות, כלי שיט, מוניות, טרקטורונים, אופנועים ועוד. עבור אנשים אשר רוצים להרוויח ממכירת רכבם, ולא להמשיך ולשלם את בהוצאות על תיקון הרכב, יכול שירות זה להיות בעל יתרון גדול.

מכירת הרכב שתשיא לך תועלת

יש מצבים בהם רכב, אם בהיותו ישן מאוד, או שהוא עבר תאונה קשה, מוגדר על פי החוק כרכב שיש להימנע ולא להשתמש בו. רכבים הללו, באם נשארים עומדים ללא שימוש, גורמים לא פעם נזק סביבתי. כמו כן בעלי רכבים אלו נדרשים להמשיך לשלם לא מעט כסף, כגון תשלום עלות טסט שנתי. מכירת מכירת רכב לפירוק יכולה להניב עבור בכלי רכבים אלו אלו סכום נאה, תלוי סוג הרכב ומצבו. בפעמים רבות התשלום בגין רכבים המיועדים לצורך פירוק ימסר במזומן. כמו כן לרוב יכלול שירות מכירת מכירת רכב לפירוק גם את עלות הגרירה של הרכב מהמקום בו הוא נמצא ועד לחניון הרכבים.

מגרש פירוק רכבים

מה יעשו עם הרכב?

ספקים הרוכשים רכבים ישנים או רכבים פגומים רוכשים אותם בחלק מהמקרים לצורך מכירתם לגורם אחר כרכב פעיל. בפעמים אחרות יפורק הרכב, וחלקיו ימכרו באופן פרטני לגורמים הזקוקים להם, כחלפים.

כיצד יודעים אם רכב מתאים לפירוק

רוב הרכבים המיועדים למכירה לפירוק ישנים או שעברו תאונה קשה. בכדי לדעת באופן וודאי אם הרכב שלכם מתאים למכירה לפירוק, יש לפנות לאחד הספקים המציעים סוג זה של שירות.

כמה ניתן לקבל עבור רכב שנמכר לפירוק

ספקים מסויימים שעוסקים בקניית רכבים אשר מיועדים לפירוק מציעים שווי משתנה עבור רכישתם. לרוב המחיר יוצע בהתאם לסוג הרכב ולמצב שלו. הסכום הממוצע שניתן לקבל בגין רכב לפירוק יהיה בטווח המחירים 1000 ועד 4000 שקלים. במידה ומוכרים רכב יקר משנת יצור אשר עולה על 2004, המחיר עשוי להיות גבוה משמעותית ולהגיע עד עשרים אלף שקלים ויותר.

מה עלי לעשות על מנת למכור רכב לפירוק

כאשר מוכרים רכב לטובת פירוק שלו, יש לבצע מספר הליכים פרוצדורליים. יש להודיע למשרד התחבורה כי הרכב אינו ימשיך לנסוע על הכביש. את ההודעה מעבירים באמצעות טופס מיוחד, המעדכן את משרד התחבורה כי הרכב יורד מהכביש. שמו של טופס זה הינו טופס ביטול רכב. בשלב הבא מומלץ לבדוק באם קיימת אפשרות לקבל החזר בגין דמי רישוי של הרכב – טסט. קיימים הרבה מצבים בהם אדם מחליט להוריד את כלי הרכב שלו מהכביש בתחילת שנה בה שילם את אגרת רישום הרכב השנתית. במקרים אלו לא פעם רשאי האדם יקבל החזר בגין אגרת הרישום, על פי החלק היחסי ומועד הורדת הרכב מהכביש. בשלב הבא אפשר לפנות אל כמה ספקים אשר קונים רכבים לצורך פירוק, ו לקבל הצעות מחיר.

מכירת רכב לברזל

קיים הבדל בין רכישה של רכב לפירוק ובין קניית  רכב לברזל. כאשר גורם כלשהו קונה רכב לברזל הוא מפרק אותו לחומר הגלם (ברזל) ואת חלקיו השונים מוכר לגורמים המעוניינים להם. מכירת כלי רכב ל פירוק לרוב תשמש את הספק שקנה אותו לצורך שימוש עצמי בחלקים החיצוניים והפנימיים של הרכב.

רכבים לצורך פירוק בכל רחבי הארץ

כאמור יש הרבה ספקים אשר הפעילות שלהם כוללת רכישת מכירת רכב לפירוק. יש ספקים הפועלים באזור מרכזי בארץ לעומת ספקים, אשר מספקים את השירות במגוון אזורים רחב.

תוכנית גריטה

גריטת רכבים משמעה הפיכת הרכב לגרוטאה במקום המוגדר לשם כך. ברחבי הארץ יש אזורים שונים בהם ניתן להפנות רכב לצורך גריטה – דרום, מרכז, ירושלים וחיפה. תוכנית הגריטה הינה תוכנית אשר יוסדה על ידי המשרד לאיכות הסביבה, והיא נותנת פתרון עבור רכבים ישנים שיוצרו לפני 20 שנה, באם רכים אלו רשומים בעלי טסט שנתי בתוקף. בתהליך הגריטה [מפרקים את הרכב וחלקיו מועברים למחזור. הבעלים של הרכב אשר הרכב שלו מתאימה להיכלל במסגרת גריטה יקבל עליו שווי של 3000 שקלים. תוכנית זו נוצרה במטרה לצמצם כמות זיהום אוויר אשר נפלטת כלי רכב ישנים במיוחד. כמו כן הורדת כלי רכב אלו מהכביש מסייע לשמירה על בטיחות הציבור, מכיוון שרכבים אלו לרוב אינם תקינים, ושימוש בהם עשוי לגרור בעקבותיו תאונה. יתרה מכך התוכנית מסייעת בהפחתת כמות הרכבים אשר זרוקים בצדי הדרכים.

אלו רכבים מתאימים לגריטה

קיימים שיקולים שונים אשר קובעים באם רכב מתאים להיכלל בתוכנית הגריטה: קודם כל יש לבחון את שנתון היצור של הרכב המיועד לגריטה. רכב מתאים לגריטה יהיה רכב אשר יוצר לפני שנת 1992. פרמטר שני יהיה תוקף רישוי שנתי. פרמטר שלישי הינו העברת הרכב למגרש גריטה על ידי הבעלים החוקיים שלו. פרמטר רביעי כולל בתוכנית זו רכבים שאינם משועבדים או לחליפין מעוקלים. כמו כן על הרכב להגיע לאזור הגריטה תוך כדי נסיעה ולא על ידי גרר.

מענה מיידי – חייג עכשיו: 072-326-4377

[pojo-form id="4078"]

דילוג לתוכן